Inspektor Ochrony Danych
Do zadań inspektora Ochrony Danych należy w szczególności (§ 30 Regulaminu organizacyjnego):
- Informowanie Administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
- Monitorowanie przestrzegania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych.
- Monitorowanie oraz okresowa weryfikacja polityki ochrony danych Administratora oraz dokumentacji z nią powiązanej, w kontekście zgodności z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Kontrolowanie stosowania przez Administratora oraz jego pracowników odpowiednich zabezpieczeń (technicznych, organizacyjnych, fizycznych).
- Kontrola nad procesami przetwarzania danych osobowych, przeprowadzenie audytów.
- Prowadzenie szkoleń personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania, podejmowanie działań zwiększających świadomość pracowników oraz kontrahentów Administratora.
- Udzielanie na żądanie Administratora zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania, zgodnie z art. 35 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Współpraca z organem nadzorczym oraz pełnienie dla niego funkcji punktu kontaktowego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
- Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Prowadzenie rejestru osób Upoważnionych do przetwarzania danych.
- Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych oraz rejestru kategorii czynności przetwarzania.
- Analiza sytuacji, okoliczności i przyczyn, które doprowadziły do naruszenia ochrony danych osobowych szczególnie pod kątem praw i wolności osób, których dane dotyczą i przygotowanie oraz przedstawienie Administratorowi zaleceń i rekomendacji dotyczących eliminacji ryzyka ich ponownego wystąpienia.
- Bieżące prowadzenie rejestru naruszeń ochrony danych osobowych.
Wytworzył:
Zdzisław Derebecki
(2020-01-27)
Udostępnił:
Dudek Sławomir
(2020-02-12 15:04:17)
Ostatnio zmodyfikował:
Dudek Sławomir
(2020-10-30 10:55:11)