Finansowanie działalności
Podstawą gospodarki finansowej Teatru jest plan finansowy ustalony przez Dyrektora, z uwzględnieniem wysokości dotacji Organizatora. Teatr pokrywa koszty bieżącej działalności i zobowiązania z uzyskiwanych przychodów.
Źródłami finansowania Teatru są w szczególności:
- dotacje celowe z budżetu państwa,
- dotacje celowe i podmiotowe z budżetu Organizatora,
- wpływy uzyskiwane z prowadzonej działalności statutowej,
- wpływy ze sprzedaży składników majątku ruchomego, z najmu i dzierżawy składników majątkowych, środki otrzymane od osób fizycznych i prawnych,
- z innych źródeł.
Teatr może prowadzić działalność inną niż kulturalna, a przychody uzyskiwane z tytułu prowadzenia tej działalności mogą być wykorzystane wyłącznie do realizacji zadań statutowych. W ramach prowadzonej działalności Teatr może wykonywać usługi, w szczególności w zakresie:
- produkcji, naprawy i konserwacji dekoracji kostiumów, rekwizytów i obuwia,
- wypożyczania, najmu, dzierżawy i innych form użytkowania posiadanego majątku,
- reklamy,
- innym, uwzględniającym specyfikę oraz możliwości techniczno-organizacyjne Teatru.
Do składania w imieniu Teatru oświadczeń w zakresie jego praw i obowiązków finansowych wymagane jest współdziałanie dwóch osób - Dyrektora Teatru i Głównego Księgowego lub osób przez nich upoważnionych.